Umeå och Plaza

Matilda och jag på plaza.
Efter Gambia var jag i Umeå i fem dagar. Dagarna gick väldigt snabbt, men jag gjorde en hel del. Träffade mycket släkt och många kusiner vid jul. Firade först jul hemma hos pappa en dag, med familjen och systrarna Holmström var också där såklart. Jag, Malin och Märtha åkte längdåkningskidor på kvällen, riktigt mycket snö var det i Växtholm. Sedan på julafton var vi hemma hos mamma. Jag och pappa fick magsjuka på kvällen, så den natten var inte så kul. Dagen efter det åkte vi till Tväråmark och på kvällen var jag och Ida på bio och såg Australia, en film som var okej, ett nästan förlångt slut var det dock. På annandagen var det lite stress på stan sedan hem till Malin och utgång, vi gick ut på Plaza. Kom hem i tid, vid två det var skönt. Sista dagen hann jag med mycket, först fika med Ellen och Maria. Massage på Iksu spa, väldigt skönt. Körde och lämnade och hämtade Adelie hos kompis och Ida på ica röbäck. På kvällen fikade jag med Frida och efter det åkte jag hem till Emmas nya lägenhet och fick se hur den var, mkt bättre än den i Sollentuna.
Igår åkte jag och Fanny tillbaka ner, jag kom hem till Nyköping 17.40. Det var mys att komma hem till Oskar och Mio.
På jobbet just nu, här är det lugnt, kommer in någon kund då och då och klagar på sina glasögon. Jobbar själv hela dagen från tio till sex. Så Oskar var precis förbi med mat till mig, han är bäst.

Gambia

Jag och Oskar har varit i Gambia nu, första kvällen längtade jag hem som bara den, så då ringde jag mamma och grät. Jag blev nog lite paff när jag kom dit. Allt var på ett helt annat sätt i Afrika jämfört med Europa, ganska självklart men ändå. Men efter den kvällen var allting himla bra. Kändes konstigt att vara på stranden och bada mitt i december, det var sol och underbart. Skönast var att det inte var för varmt som jag tycker ofta det är när man är utomlands. Vi var mest vid hotellområdet, en dag åkte vi iväg i bil (deras taxi) och besökte lite marknad och krokodilpoolen (som frida sagt att vi skulle) det var kul. Köpte en salladskål, bestick till den, en statyett och två armband. Fanns bara tre bankomater i hela landet. Väldigt fattigt var det, tycker jag i alla fall men kul var det där. Vilken glädje även, måste bero på att alltid få ha sol. Jag och Oskar var alltid först vid poolen på morgonen. På kvällen var vi bland dom första på resturangen och gick säkert och la oss bland dom första också. Jag har börjar vara så himla kvällstrött, egentligen bara bra. Flygresorna tog åtta och en halv timme, även en mellanlandning i Spanien var det, ganska lång resetid. På flygresan hem var jag vaken hela resan, kom efter en lång natt till arlanda och flög vidare till Umeå, när jag kom fram var jag riktigt slut. Men ändå inte så slut att jag kunde sova en stund, var helt spänd typ efter resan. En helfin resa har vi haft!

Julbord

Ska åka till Stockholm och äta julbord med Dinsko på gamla stan ikväll faktiskt, ska bli riktigt trevligt. Och imorgon blir det julbord med nya jobbet Specsavers, här i nyköping.

Det är bara fem dagar kvar till jag och Oskar åker till Gambia. Efter det på arlanda flyger jag vidare direkt till Umeå. Två veckor ledigt från jobb känner jag att jag behöver. Klara inte av min chef varje dag. Känns som att det var längesedan jag var och reste, men det var det egentligen inte, men det ska i alla fall bli himla kul. Först sol och värme i Afrika med min älskade älskling, sedan åka upp till Umeå och kyla. Vi ses där.
Jul i Växtholm och på Mariehem:). Jag hoppas på snö på julafton, en vit dag./Emelie