Gambia


Jag och Oskar har varit i Gambia nu, första kvällen längtade jag hem som bara den, så då ringde jag mamma och grät. Jag blev nog lite paff när jag kom dit. Allt var på ett helt annat sätt i Afrika jämfört med Europa, ganska självklart men ändå. Men efter den kvällen var allting himla bra. Kändes konstigt att vara på stranden och bada mitt i december, det var sol och underbart. Skönast var att det inte var för varmt som jag tycker ofta det är när man är utomlands. Vi var mest vid hotellområdet, en dag åkte vi iväg i bil (deras taxi) och besökte lite marknad och krokodilpoolen (som frida sagt att vi skulle) det var kul. Köpte en salladskål, bestick till den, en statyett och två armband. Fanns bara tre bankomater i hela landet. Väldigt fattigt var det, tycker jag i alla fall men kul var det där. Vilken glädje även, måste bero på att alltid få ha sol. Jag och Oskar var alltid först vid poolen på morgonen. På kvällen var vi bland dom första på resturangen och gick säkert och la oss bland dom första också. Jag har börjar vara så himla kvällstrött, egentligen bara bra. Flygresorna tog åtta och en halv timme, även en mellanlandning i Spanien var det, ganska lång resetid. På flygresan hem var jag vaken hela resan, kom efter en lång natt till arlanda och flög vidare till Umeå, när jag kom fram var jag riktigt slut. Men ändå inte så slut att jag kunde sova en stund, var helt spänd typ efter resan. En helfin resa har vi haft! 


Kommentarer
Postat av: frida

så underbart, lite smått avundsjuk måste jag dock säga att jag är haha :) roligt att du skriver på bloggen. kyss

2008-12-30 @ 01:24:37
URL: http://fridat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0