Tidsfördriv

Ja för att få tiden att gå läser jag böcker. Förra veckan läste jag, En förtjusande man och Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Dom båda var bra men på två helt olika sätt. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann var en riktigt rolig bok och perfekt att läsa ute i sommarvärmen. Marian Keynes bok var betydligt djupare och dom sista hundra sidorna var sådär och slutet var uppenbart men annars var boken fängslande. 

Jag tänkt gå och se vad vi mer har för böcker här hemma som jag inte har läst än och börja läsa nästa bok. Annars så är jag lite sugen på att läsa Jens Lapdius senaste bok Livet deluxe. Vi får se vad det blir.




Vi tar dagarna som dom kommer nu, Oskar jobbar bara tre dagar den här veckan, vi vill att bebisen ska komma snart så att Oskar får vara helt ledig med mig och bebisen här hemma. Ny vecka, den här veckan kanske bebisen vill titta ut. Vi hoppas!

Helgen som har passerat var riktigt bra. På fredagen var jag på stan och åt lunch med Rebecca och efter det åkte jag hem och då kom Ellen och hälsade på :) Jag bestämde mig senare på kvällen att följa med pappa, Susanne och Martin dagen efter till Lycksele när Oskar ändå jobbade i lördags. Dom kom och hämtade mig på morgonen dagen efter, vi åkte en snabbis förbi Malin och Nils nya lägenhet, den var stor och fin. Sedan åkte vi vidare mot Lycksele, motorn började koka på vägen dit (vi åkte pappas gamla amerikanska bil från 1959) men det löste sig med nytt vatten. Vi var i Lycksele hela dagen, det var Lyckseles motorvecka. Vi åt middag på campingen med släkt bland annat. Jag kom hem strax efter tolv och sov skönt den natten. I söndags åt vi middag hemma hos mamma. Adelie kom hem strax efter middagen, hon har varit hemma hos sin pappa i två veckor. Det känns roligt att hon är hemma hos mamma igen. 

I dag ska jag vara med Alex och i kväll ska jag och Oskar ut på en cykeltur :) Det är sol precis varje dag, otroligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0